Tillägg

Fick en känsla av att jag skrivit om tur innan och efter mycket letande hittade tillslut ett inlägg i min förra blogg. Inlägget är daterat 13 november 2008. Det kommer här:

"Åter igen är det dags att ta med ett utklipp ur en kursbok. Har alltid hävdat, eller kanske snarare skyllt på eller mörkat, att de "framgångar" (finner inget bättre ord för tillfället) jag haft den senare tiden har varit en väldigt massa tur eller flyt. Lotto helt enkelt. Visst vet jag att det gäller att ta vara på turen också. Jag vet att jag varit framåt och på för att nå dit jag kommit idag. Men när jag läste följande utdrag fick jag bara en bra känsla inombords.

"Till sist är det värt att understryka att om inslaget av slump är stort finns en enkel och logisk slutsats att dra. Den handlar om betydelsen av intensitet, dvs. mängd aktiviteter. Den som inte vidtar några aktiviteter, inte utsätter sig för händelser som kan ge viktiga kontakter och affärsmöjligheter har heller ingen chans att få lyckosamma, "slumpmässiga" kontakter. Har man inte köpt en lott i ett lotteri så vinner man aldrig!

Slutsatsen är således att aktivitet, att arbeta hårt med olika marknadsföringsaktiviteter, ofta är lika viktigt som att arbeta på ett genomtänkt sätt. Detta betyder emellertid inte att "tur" är jämt fördelat. Vissa aktörer tycks ha mer "tur" eller "otur" än andra. Frågan är bara om det bara är tur eller otur, eller om det är så att förmågan att skapa och ta vara på till synes slumpmässiga uppdykande möjligheter skiljer sig åt mellan marknadsaktörerna. "



Dags att ta tag i dagens att-göra-lista.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0