Papperskopior

Dåligt med uppdatering på bloggen nu för tiden. Jag vet. Tänkte inte be om ursäkt. Funkar inte så. Jag skriver när jag känner att jag vill. Och när jag har tid. Tid är någonting som inte växer på träd just nu. Kort önskan: kan dygnet få några fler timmar? Skrev ett blogginlägg på Relevents nya webbsida förra veckan, för den nyfikne kika här.

Till sak i alla fall. Vi träffades för en reunion igår efter vår resa till San Francisco. Väldigt trevligt. Och alla dök upp tillslut. Inte illa. Under resan fotograferades minst sagt en hel del, främst var det K och jag som stod för fotograferingen med var sin systemkamera i högsta hugg. Blir så vansinnigt mycket bättre bilder med dem. Synd bara att de skall vara så stora och tunga. Passar inte alltid att ta med sig. Får inte plats i aftonväskan precis. K hade i alla fall skickat in sina bilder och fått dem framkallade online. Han hade med sig papperskopiorna igår. Och wow, vilken känsla! Fick en känsla av "gamla tider", som "förr i tiden" (även om det bara var några år sedan så känns det betydligt längre). Ni vet när man satt och skickade bilderna runt mellan varandra och kommenterade. När personen tvärs över kommenterade något av fotona han hade i handen blev alla andra nyfikna och ville se vad som var på bilden. Minns ni? Inte som nu när alla kort knappast lämnar datorskärmen. Missförstå mig rätt, jag älskar digitalfoton. Men man kan ju faktiskt skicka in några för att få dem framkallande. Det är inte så dyrt heller för den delen. Det får bli mitt mission. Skall framkalla lite bilder. Frågan är vilka?

Nu kurrar magen, dags för lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0