Kommer Curry efter Citronpeppar?

Observera att detta är samma blogginlägg som jag precis publicerade på www.ekonomsomyrke.se.
God kväll! Eller snarare snart god natt för min del, klockan är över tio, brukar gå och lägga mig tidigt på (vardags-) kvällarna, i alla fall innan elva. Är en morgonmänniska, dessutom gör man ändå inte mycket vettigt efter elva på kvällen. Bara blir tröttare nästa dag. Imorgon är det i alla fall dags för vår sista tenta. Känns helt galet vad fort dessa två år har gått. Och nej, de är inte slut ännu, ett examensarbete skall skrivas, men det är ändå sista "riktiga" tentan imorgon.

Det finns en rolig sak gällande tentor. Faktiskt! Eller i alla fall när det gäller att plugga inför dem. Man får nämligen väldigt mycket gjort. Väldigt mycket annat. Annat än att plugga på tentan. Förstår inte varför kryddorna i skafferiet helt plötsligt skriker på mig att de vill stå i bokstavsordning eller varför mitt bolags ekonomi känner för att få sig en ordentlig genomgång. Samtidigt som alla mail i inboxen som inte varit prioritet ett att svara på helt plötsligt kallar på min uppmärksamhet. Statusen på facebook har uppdaterats tre (!) gånger under eftermiddagen. Det saker som står på morgondagens to-do känns med ens mycket mer aktuella att göra idag, nu, innan pluggandet. Och så sitter jag nu här, lägenheten städad, veckans matvaror inhandlade och konstaterar tungt att boken fortfarande ligger näst intill orörd. Vart har min studiemotivation tagit vägen? Jag brukar hitta den. Men den fanns varken bakom kryddorna i skafferiet eller bakom siffrorna i bokföringen. Pust. Skulle kännas riktigt tungt att behöva göra om den sista tentan. Men nej, positivt tänkande brukar fungera. Kommer ha alla rätt. Och dessutom kryddorna i ordning :)
Kanske beror det hela på att veckan som varit varit minst sagt omtumlande. I stort sätt hela min vardag har vänts upp och ner. Utropstecknet har bildat ett stort frågetecken? Men inte bara av dålig karaktär. Ibland krävs det att man ifrågasätter det som är. För att våga känna efter om man valt rätt väg. Har man inte valt rätt väg krävs det mod att våga ta sig därifrån. Även om man inte vet vilken väg man skall välja istället.
Dags att borsta tänderna och sedan ögna igenom boken en sista gång, wish me good luck! Good night.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0