27 saker att göra!

Sådär ja, ÄNTLIGEN kom min nya dator med budet. Min PC gav i förraförra veckan upp, ville inte vara med och leka längre. Och idag, efter drygt 1,5 veckas datorlöshet så kom äntligen min efterlängtade MacBook (älskar den redan)! Kan dock inte låta bli att tycka att det nästan är lite skrämmande vad handikappad man blir utan dator. Har som tur är haft min mobil där jag har tillgång till internet och kan kolla min mail och liknande. Men ändå, min att-göra-när-jag-får-tillgång-till-dator-och-internet-på-riktigt-lista adderade upp till 27 saker. 27!

En av dem är deklarera. Det är en svårighet i sig. Ett hinder som många drar ut på till sista dagen. Jag brukar inte vara sådan. Men nu är jag rädd för att det blir så. Det finns ett stort problem nämligen. Då jag tänkt göra avdrag, bl.a. för resor kan jag inte endast godkänna min deklaration. Jag måste alltså logga in och göra det via internet. Någonting som inte heller brukar vara något problem, har deklarerat via webben de senaste åren. Problemet som kvarstår, även nu när jag fått min dator, är att jag inte ha något BankID installerat på den nya. Och av någon konstigt anledning kommer jag inte heller in på min internetbank så att jag kan skaffa en ny. Vad sjutton gör jag nu? Moment 22!
Har ett mycket spännande projekt på gång, det ligger under utveckling så att säga men det känns som jag är någonting väldigt intressant på spåren. Om man får lov att vara lite kaxig? Hoppas inte jag får äta upp det sedan bara. Håll utkik, inom en inte allt för lång framtid kommer det lanseras på www.trettiominuter.se!
Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0