Vissa saker skall bara fungera!

När vissa saker strular så är mitt tålamod mycket kortare än annars. En sådan sak är elektronik och speciellt datorn. Finns få saker som kan stressa upp mig så mycket som när min dator strular. Min kära laptop har en tendens att ibland bara frysa fast och så går hela tangentbordet inte att använda. Förrut kunde jag i alla fall använda mig av musen men nu brukar även den dö, om jag inte kopplar in en extern mus. Då fungar den igen. Det enda sättet att få tangentbordet att vakna igen är att starta om. Och då händer den sig alltid i nesläckningsprocessen och då är det knappen som gäller. Detta kan hända precis när som helst, till och med mitt i en mening när jag skriver.



Jag vill ha en Mac, främst för att de (enligt de flesta jag pratat med) överlag strular mindre. Främst behöver jag en dator som är pålitlig och fungerar när jag behöver de. En annan viktig sak är att min framtida dator skall vara liten (och då menar jagen notebook, utan en liten helt fullpresterande datorn) så att jag kan ha med mig datorn handväskan. Inte som det är idag att jag måste ha en handväska och sedan en separat datorväska. Helt värdelöst. Är så trött på att släpa. En liten smidig men pålitlig och högpresterande Mac-dator står högt upp på min önskelista. Sen att de är sjukt snygga är ju ingen nackdel direkt. Dock inga planer på att köpa en just nu, inte ekonomiskt möjligt. För det är en stor nackdel med datorn, de är förhållandevis dyra. Visst får du mycket för pengarna, men det är snarare väldigt mycket pengar helt enkelt. Men vad vore livet om man inte fick önska sig och länga efter något?


Jättetrött, skall sova snart. Dröm sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0