Vi lever i en värld där det gäller att våga

"Det handlar om att våga testa. Vi lever i en värld där det gäller att våga." sa våran gästföreläsare idag. Och visst stämmer det. Det gäller att våga. Men främst gäller det att våga misslyckas och att våga fråga om hjälp. Jag hade inte varit där jag är idag utan att våga fråga om hjälp. Våga be om hjälp ur situationer som jag inte hade klarat av att komma ur på egen hand. Utan att låta för djup är förmågan att be om hjälp någonting av de viktigaste som finns. Det finns ingen stolthet i att klara av allting på egenhand, för det finns det ingen som gör. Ingen jag vet om i alla fall. Självklart skall man våga testa och våga göra på sitt sätt. Men våga fråga. Våga göra fel och våga be om hjälp för att komma på rätt spår igen.

Väljer man fel väg vet man i alla fall vad man inte skall välja nästa gång. Väljer man inte alls vet man inte hur man skall göra nästa gång man hamnar i liknande vägskäl. Jag har valt. Nu återstår det bara att se om jag valt rätt. Om inte annat har jag lärt mig att inte välja den vägen igen och det är en erfarenhet om någon.

Nu måste jag fortsätta skriva mitt referat. Insett att jag skriver som allra bäst sähär efter två glas vin :)


Auf Wiedersehn.

PS. Jag vet att detta är ett "dött inlägg" då jag inte använder några länkar. Återkommer med dem senare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0