Vem har sagt att helg = ledighet?

Förtst och främst så vill jag bara poängtera att jag inte klagar, jag bara konstaterar. När man försöker plugga heltidsstudier samtidigt som man jobbar heltid med någonting som är drygt heltid just nu då vi är i uppstarten av allting så är helgen inte precis tiden då man får vara "ledig".

Min att-att-göra-lista för helgen ser ut som följer:

1) Damma
2) Dammsuga
3) Skriva sammanfattning av kurslitteraturbok kap 1-7
4) Skriva klart referat från gästföreläsare
5) Fortsätta på grupparbete om sociala medier
6) Handla
7) Ev. laga storkok lasagne eller liknande (till matlådor)

Och såhär har min pluggplats sett ut idag.. Tänkte att om jag inte sitter vid skrivbordet kanske det inte skulle kännas som jag pluggade,.. Kan inte säga att det var så mycket roligare kanske, men rätt mysigt ändå. Speciellt med sammanlagt 4 koppar te och ett rör Center (observera att bilden är tagen innan Centern påbörjades, nu är den slut..!). Vilket ni som känner mig vet att det är mitt absoluta favoritgodis :)



Idag har jag gjort halva punkt 3 och klar med punkt 4. Suck, bara till att fortsätta imorgon med andra ord.. Nu skall jag iväg på bio med Stefan, se Inglorious Bastards (och jag vet att jag är efter alla andra, men så är det bara! Den skall ju tydligen vara bra i alla fall).


Nu måste jag rusa till bussen, later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0