Sol, segel och unga entreprenörer

Åh, vad jag älskar att umgås med inspirerande människor! Är det någonting som jag mår riktigt bra av så är det att umgås med människor fulla med energi och inspiration. Men också minst lika viktigt människor som gör någonting utav denna energi. Det finns så många som sitter på bra idéer eller viljor, men som inte gör någonting åt de. Att umgås med människorna i Yeos, Young Entreprenours of Sweden, gör mig genuint lycklig och positiv till att fortsätta jobba för det jag brinner för, entreprenörskap. Tack alla för en otroligt givande och inte mFlerinst energigivande helg, ser fram emot en t intensiv och tuff arbetsvecka med Entreprenörsjaken.

Flera intressanta ämnen har diskuterats under detta intensiva dygn, (inte mycket sömn måste dock tilläggas, minns knappt senast jag var i säng 04:45!) för att nämna en sak som kom upp under bilresan hem från båten:

* Är det inte helt ofattbart egentligen att ämnen som syslöjd och träslöjd är obligatoriska i grundskolan men ingenting om att lära eleverna grunderna i privatekonomi? Känns väldigt förlegat att vi skall kunna sy korsstygn, spika ihop en fågelholk eller svarva en ljusstake, när vi inte lär oss hur man handskas med pengar. Känns väldigt bakåtsträvande.

Annars hade jag en toppenmysig kväll med min mor i fredags, vitt vin och räkor. Oerhört tacksam över min mammas och min relation, den är någonting jag värdesätter högt. Antar att det stämmer det dom säger, att ensambarn ofta kommer lite närmare sina föräldrar på något sätt. Lite som att mamma är inte bara min mor och väninna, utan även lite utav en storasyster... ...eller låter det konstigt?

Nej nu skall jag försöka laga lite middag, spagetti carbonara står på menyn, någonting jag varit sugen på ända sedan jag åt det på Rhodos. Efter en tripp till Netto nu på vägen hem så är middagsmenyn ett faktum. Sedan skall jag ge min kära bibel-student-tung-som-ett-ton-litteratur-kursbok om Eventlogistik ett gediget försök. Någonting som av någon oförstålig anledning blivit lite lågprioriterat.


Mot köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0