TGIF

Thank God It's Friday. Det är ett uttryck som min familj alltid använt sig av. Jag älskar fredagar. Har alltid älskat fredagar. Kom och tänkta på hur vi "firade" fredag när jag var liten. På fredagar var det "Disney-dags" på TV. Utan att låta för gammal så var det på den tiden som det inte fanns tecknade serier att titta på när man ville, alla dagar i veckan. Men när jag var liten längtade man till Disneydags och tecknade serier. Disney-channel var inte ens en fantasi. På fredagar var det grillchips och god mat framför tv:n. Middag i soffan. Ibland grillade vi korv och marshmallows i vår öppna spis. Fredag var bästa dagen på hela veckan.

Fredag är fortfarande bästa dagen på hela veckan. Dock är det inte så ofta som det grillas korv längre. Min fredagskärlek ter sig lite annorlunda numera. Först och främst är alla (nästan i alla fall!) så himla glada på fredagar. På fredagar är svenskar inte alltid så svenska och inåtvända, på fredagar kan man prata till en främling utan att verka helt konstig. På fredagar kan man önska "trevlig helg!" till en främling och få ett glatt och hjärtligt svar tillbaka. Även om jag knappt minns senast jag hade en ledig helg (förutom min vecka nu med mor på Rhodos) så älskar jag fortfarande fredagar. På fredagar jobbar de flesta förvisso, men på fredagarna har man hela helgen kvar. När det är lördag så har ju halva helgen redan gått åt. Jobbnarkoman som jag är så gillar jag ju att jobba, gillar att vara på jobbet. På fredagar är man på jobbet men de flesta är gladare, en stämning som smittar av sig.

Fredagar är helt enkelt bäst! Då är det slut på veckan det är dags för fredagsmys. På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dag som känns bäst. Ge mig då kyckling det gillar jag mest. Jag vill ha fredag idag :)


Skall träffa Joyce (alldeles för längesedan den här gången!) imorgon bitti, äta frukost/brunsch på Egg&Milk. Mums! Väckarklocka imorgon också med andra ord. Får bli sovmorgon på söndag!




Dags att lämna datorn för idag. Krypa upp i sängen och försöka hitta något att kika på på tv en stund och sedan en tidig kväll står på schemat.


God kväll.


Kommentarer
Postat av: Anna Sandberg

Haha, vilka fredagsminnen som kom upp! :)

Helgen blir lugn för mig, ska nog försöka göra så mycket som möjligt på referatet! Hoppas din helg blir kanon! :)

2009-09-19 @ 13:00:54
URL: http://varbergsflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0