Söndagsmys!

Först och främst, Inglorious Bastards var superbra! Stefan skrev upp mina föräntningar totalt igår när vi gick en liten promenad innan filmen (främst för att köpa godis men också för att döda lite tid innan bion började) men ändå blev jag positivt överraskad. Det känns defenitivt inte som om filmen är över 2½ timma lång, inte en chans! Brukar ha lite svårt för Quentin Tarantinos filmer, men den här var absolut hans bästa! Se den om du ännu inte gjort det! Var helt makalösa scener, väldigt långa dialoger och vansinnigt snyggt filmat.

Annars har denna söndagen endast inneburit plugg och fix. Tog sovmorgon (en välbehövlig sådan idag) till 09.30 sedan har jag plugga med paus för lunch till för ca. 45 minuter sen. Nu är lägenheten dammad och dammsugen och jag är nyduschad, skall snart klä på mig lite mer passande kläder och sätta mig på bussen ut till mamma och pappa. Skall äta söndagsmiddag där, tror fläskfilé bombay står på menyn, en absolut favorit (är precis som afrikana fast med fläskfilé istället för oxfilé helt enkelt)! Skall bli mysigt..!

Nu ser i alla fall min "att-göra-över-helgen-lista" lite bättre ut:

1) Damma
2) Dammsuga
3) Skriva sammanfattning av kurslitteraturbok kap 1-7 (NÄSTAN klart, har ett kapitel kvar..)
4) Skriva klart referat från gästföreläsare
5) Fortsätta på grupparbete om sociala medier
6) Handla
7) Ev. laga storkok lasagne eller liknande (till matlådor)

Handla har blivit flyttat till imorgon kväl och storlaga mat får också bli i veckan eller nästa helg. Skall försöka få gjort lite på grupparbete ikväll sedan när jag kommit hem till lägenheten igen.

Imorgon är det måndag, ny vecka, nya möjligheter och äventyr! Förut hatade jag verkligen måndagar. Börjar bli betydligt bättre nu. När det var som värst kunde jag ha måndagsångest redan när jag vaknade på söndagen, "imorgon är det måndag"... Men som sagt, måndag imorgon och det känns helt okej! Positivt tänkande mår man bra av :)


Auf Wiedersehn.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kärre nån. Har du redan kommit så långt på sammanfattningen av kapitelena?! (oj vilken kass stavning, men det är väl min halmstaddialekt så den får va kvar...)

Jag fick min bok i tisdes (gillar att skriva på dialekt!!), och haft jobb o skola (samt varit sjuk och inte hittat orken) i veckan o helgen, så jag har hunnit läsa typ första kapitlet och ska börjar skriva om det. Usch, känner mig EFTER. Visserligen är det på fredag det ska in, men guuuud, nu blev jag stressad! Haha.

Hela onsdagen ska jag dessutom träffa min grupp i grupparbetet i gbg..så där försvinner en hel dag med plugg (på kvällen ska jag på bio med några vänner...).

Ja, ja, nu blev jag i alla fall motiverad, så tack Cecilia, annars hade jag nog skjutit upp det lite mer faktiskt. =)

Puss o kram (snygg "signatur" till inlägget förresten...)

2009-09-21 @ 09:58:56
URL: http://mariamann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0