Jag är inte snål jag är miljövänlig

Först och främst. Blir ett kort inlägg idag, måste verkligen i säng. Kom hem nu för fem minuter sedan. Visst är det typiskt att när man bara vill komma hem snabbt så missar man alltid bussen precis. Jaja, som sagt, kort.

Jag är snål när det gäller mig själv. Det började när jag skulle spara pengar för att åka till NY och har bara fortsatt. Jag har inga problem med att bjuda folk på saker eller puscha på andra att köpa saker till dem själva. Men när det kommer till mig själv, och saker som är bara till mig så blir jag jättesnål. Inte världens mest smickrande egenskap, jag vet. Men så är det. Jobbar på att "unna" mig själv saker lite då och då och börjar bli lite bättre på det. Liten paus i den övning just nu när jag inte har någon som helst form av inkoms bara, det är så det är när man är entreprenör. Men mer om det i ett senare inlägg.

Jag har dock kommit på en sak, eller ett sätt att se på det hela, som förändrar min snålhet till något possitivt och till och med trendigt. När jag tar med mig matlåda till jobbet, använder tepåsen två gånger, äter upp någongting fast de gick ut igår bara för att inte slänga det, tar med mig en platspåse till mataffären när jag skall handla osv. så är jag egentligen inte snål - jag är miljövänlig. Visst är det bra?! Jag konsumerar för en hållbar utveckling, inte bara en hållbar ekonomi. (Bör dock tilläggas till alla er som känner mig att jag dessvärre egentligen inte är något vidare stort fan av det där med miljö, dessvärre, utan snarare en sådan som inte köper ekologiskt, inte källsorterar mm. förlåt!) Men som sagt, jag är inte snål, jag är miljösnål. Punkt slut.






Kort skulle det vara. Så, god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0