Du blir vad du "konsumerar"

Sitter i sängen med datorn på nattduksbordet och mobilen i knät. Vad jag egentligen gör är tittar på tv. Har någon sorts hatkärlek till programmet "Du blir vad du äter" som visas på tv3, (som för övrigt bytt logga, siffran 3 med ett streck under, typ 3, inte mycket snyggare än cirkeln om du frågar mig) just nu. Visst blir vi vad vi äter men också vad vi konsumerar. Ibland kan jag inte låta bli att tycka att det är lite komiskt. Dagens mediakonsument (du och jag) "kan" inte "konsumera" endast en mediakanal. För när tittade du bara på tv senast? Eller lyssnade bara på radio? Idag sitter man och skriver på datorn samtidigt som tv:n står på med något tv-program du vill se, samtidigt sker konstakt chatt via msn, du är självklart inloggad på facebook samtidigt som twitter-feeden dyker upp i vänstersidan av skärmen, spotify ligger på paus och mobilen precis brevid dig. Och egentligen är det plugga du försöker göra. Känner du igen dig? Inte konstigt att vi får problem med att konsentrera oss på en sak. Vi är inte vana vid att sitta och lägga all fokus på tex. en föreläsare i skolan.

Vill man nå en konsument med sitt budskap har man mer än någonsin att konkurra med. Inte bara skall konsumenten välja din mediakanal i ett enormt utbud som bara växer, dessutom skall man övervinna alla de övriga mediakanalern som konsumenten valt att använda sig av samtidigt. En utmaning som är ett faktum.


Reklampausen slut på tv nu btw. - minns max 2 olika reklamfilmer, var väll något tvättmedel och någon hårfärgning?


Kommentarer
Postat av: Blubbo

sv: Jaa de var minst lika gott som det såg ut :)

Använde mig av de enklaste receptet som finns. Tar max fem minuter att röra ihop å i micron är det undefär fem minuter på 750W. Jätte smidigt om man är sugen på nått gott snabbt heh!



2 ägg med 2dl socker. 125g smällt smör. 3msk, 1tsk bakpulver, 2tsk vanilinsocker å 1,5dl mjöl.

Inte svårare än så :)



Jag böt dock ut sockret mot canderel (sötningsmedel) å plockade bort vanilinsockret. Hälften av smöret kan man dessutom byta mot rapsolja istället också. Nyttigare fetter å inget socker. Inte helt dumt ändå ;)

2009-09-10 @ 21:50:13
URL: http://blubbo.blogg.se/
Postat av: Maria

Yeaah, min blogg är inte så seriös, och jag har typ 10 läsare (vilka jag vet exakt vilka de är...haha). Men följ gärna min blogg. Den är dock lite tråkig... står inte så många djupa eller fundersama saker.. utan mest, "idag gjorde jag..." haha.

Ja jag har alltid blivit kallad och kallar mig för MRS Mann... Så det fick bli så. Varför det inte är MRS och inte MS har jag inte det blekaste om... men, men, jag är ju upptagen nu, så det funkar ju bra. Haha!

KRAAM

2009-09-11 @ 17:04:48
URL: http://mariamann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0