Bilstöld(!) precis utanför fönstret!

Jag trodde jag bodde i världens mest lugna och oskyldiga område. Det trodde troligen min granne med. Jag vet ej exakt vad som hände då jag tittade ut från min fönster lite för sent för att se precis som vad som hände. Men min granne hade i alla fall parkerat sin bil utanför en uppfart och var inne i garaget och gjorde någonting, packade ur bilen eller liknande. Nyklarna satt i bilen. Det kommer en man (tror han kom i en annan bil) och snor bilen. Jag hörde nämligen en bilmotor som varvade och sedan däcktjut. Tänkte "vem kör som en j*vla galning här ute?" tittade ut och hörde min granne säga "han stal min bil!". Det låg saker på vägen och hjulspår på asfalten. Verkar som tjuven först körde fel (på väg upp mot en återvändsgränd) men fick antagligen syn på den skylten, tvärnitade och körde sedan andra hållet och iväg ner mot stan. Sån sjuk grej! Sådant man ser i filmer, inte utanför sitt eget fönster. Vet inte hur det hela slutade eller kommer att sluta mer än att mannen ringde polisen med hjälp av några andra grannar och att det samlade massa folk på gatan. Precis som det alltid gör när det hänt någonting annorlunda. Men på en söndagmorgon! Helt sjukt! En gammal Volvo 850, rätt sliten också. Sjukt! Hoppas i alla fall han får tillbaka bilen i gott skick. Lovar att hålla tummarna. Plus att ingen kom till skada när tjuven körde härifrån...

Ätit söndagmiddag hemma hos mor och far idag, alltid lika mysigt och gott. Bra tradition det där. Om man nu kan kalla det en tradition efter två söndagar ;) Dags att sluta för idag och försöka komma tidigt i säng. Ny arbetsvecka väntar + skolan då förstås!


God kväll. Sov gott. Dröm sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0