Lista över listor

Jag gillar listor. Jag är en list-person. Kan jag inte skriva mina listor och bocka av och stryka över så känns det inte riktigt bra. Men samtidigt handlar det just nu mycket om någonting som inte riktigt går att skriva listor över, känns lite läskigt men ändå bra då det är någonting jag brinner för - fast jag hade föredragit igall det gick att lista (heter det så?). Jag "listar" det mesta. Mest för att det är ett sätt att få en överblick över det jag skall göra. Men också för att kunna känna den där sköna känslan över att det är färdigt och klart. Ni vet när man får stryka uppgiften på listan. Nöjd.

Vissa kan tycka det är väldigt "osexigt" med listor. Men inte jag. Jag behöver mina listor. Listor och kalender. Då fungera saker och ting bra. Listor, kalender och post-it-lappar. Bra saker helt enkelt ! Jag har en speciell list-teknik. Jag målar små boxar efter det jag skall göra. Detta då jag insåg att man ibland inte hinner göra klart en punkt på listan. Och då känns det inget bra när man inte får stryka den. Så då började jag med "box-systemet". Det fungerar nämligen så smart att när man påbörjat en uppgift så får man dra ett streck [\] och sen när man gjort klart drar man streck nummer två [/] vilket blir ett kryss [X]. Fiffiga grejer det här! ;) Vill man känna en ännu mer definitiv känsla (kan behövas vid riktigt krävande eller jobbiga punkter) kan man även strycka över uppgiften. Och när hela post-it-lappens uppgifter är avklarade får man skrynkla ihop lappen och slänga den. Klart helt enkelt! Finito!



Dessa lappar är gamla, nu är de med andra ord "boxade" och slängda sedan länge. Det var dem jag skrev när jag var uppe i Stockholm en "ledig" helg och sen behövde samla mina tankar på vad jag skulle ta tag i när jag kom hem. Tog ett tag att bli av med dem. Men nu är de borta. Sedan länge. Och många nya post-its sedan dess. Just nu har jag blåa på jobbet och gröna hemma. Bra med variation! :)

Nu skall jag försöka lämna datorn för ikväll, en till kopp te (den tredje ikväll) och lite skitTV innan sovdags. För övrigt, ha koll på Borås Tidning imorgon, kommer troligen skriva om Entreprenörsjakten (blev intervjuad idag..!).


Nu kan jag stryka blogga från listan. Njae, det står inte ens med. God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0