Så kan Västtrafik sänka sina biljettpriser

Fick en idé för några dagar sedan. Det var när jag gick till stationen i Kunsgbacka efter att ha jobbat ett stäningspass. På bussens framsida, ni vet där det brukar stå linjenummret och vart bussen går, stod det "Ha en bra dag!". Inte hela tiden utan de varierade mellan meddelandet och den "vanliga" informationen, ca. 5 sekunder och sen bytte det igen. Idag när jag gick samma sträcka möttes jag av en buss med meddelandet "Äntligen fredag!". Tänkt att denna plats ännu inte har insett sitt värde. Det är en perfekt plats för annonsering. Låt dit företag kommunicera med alla som står och väntar på bussen och kikar efter just sin buss. På så sätt syns ditt företag och Västtrafik får in pengar som de kan minska biljettpriserna med. Win-win! Undrar när Västtrafik skall fatta det här. Informationen/annonserna inne i bussara syns ju bara för dem som åker just den bussen. Men information på framsidan av bussen, på den plats varje person på hållplatsen tittar automatiskt är för bra för att inte utnyttjas! Eller hur?

Annars är jag väldigt trött ikväll. Vet inte riktigt varför. Antar att det tar ut sin rätt att det varit mycket och full upp under veckan. Längtar till middag hos mormor och morfar med mamma imorgon. Och sen söndag :)


Undrar ifall det är okej att gå och lägga sig innan tio en fredagskväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0