Att åka buss på nytt sätt

Jag åker väldigt mycket buss och tåg i min vardag. Vill inte ens tänka och räkna på hur många timmar det blir totalt om man lägger ihop all restid under låt säga ett år. Mycket är det i alla fall. Men idag har jag faktiskt åkt buss på ett nytt sätt, eller i alla fall av en annan anledning. Varit ledig idag. Nästan i alla fall. Varit en bra dag med fullt schema ändå, precis som jag älskar :) Men i alla fall, när K och jag hade både druckit kaffe och inhandlat vad vi skulle (läs hade råd med) på stan hade vi ytterligare en timme att "döda" innan han skulle åka hem och jag skulle möte J. Vad sjutton gör man en timme i ett regnigt Göteborg om man varken vill fika, kolla i någon butik eller göra av med några mer pengar? K föreslog smart att vi skulle åka hem till mig och dumpa av mina påsar (och vad det var i dem kan man inte berätta så här en dryg månad innan jul... ...men stora var dem!). Det var dock inte så mycket tid att spela på så det blev helt enkelt att vi åkte hem, lämnade påsarna och sen gick tillbaka till busshållplatsen i stort sätt. Vi åkte alltså buss mest för att döda tid. Och umgås på samma gång. Sitta ner, varmt och utan regn. Kunde inte låta bli att skratta högt när jag insåg att jag precis kände mig som en uteliggare (och jag vet självklart att dessa inte är några att skratta åt men det var mest situationen som sådan). Vi åkte buss för att värma oss och få tiden att gå. "Lodisbussåkande". Kan man kalla det så? I alla fall har K och jag testat det idag helt enkelt. Var väldigt effektivt egentligen. Och trevligt då jag hade sällskap. Men nog inte så kul själv. Ensam.

Annars borde jag i skrivande stund inte sitta inne på Facebook och blogga. Borde plugga eller ta tag i någonting på min to-do-list för den här veckan. Men bestämde mig nyss för att strunta i det, strejka lite :) Tar tag i det imorgon istället. Så det så. Idag har faktiskt varit min helg. Får bli så när man jobbar hela den "riktiga" helgen. Nya tag imorgon. Känner mig laddad. Då kommer jag inte ha tid att åka "lodisbuss" det är en sak som är säker.


Dags att borsta tänderna och hälsa på John Blund.

Kommentarer
Postat av: stefanie

Haha klockrent :)

2009-11-23 @ 22:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0